Przepaść międzypokoleniowa zapełniona dzięki tabletowi

18 czerwca 2012, 11:58

Młodzi Namibijczycy z wiosek na pustyni Kalahari wyjeżdżają do stolicy na studia czy do pracy. Gdy po paru latach wracają, nie są zaznajomieni z tradycją swojego plemienia. Powrót do korzeni i półkoczowniczego trybu życia mają im ułatwić tablety z trójwymiarowym modelem wioski.



Serwerowy rekordzista

3 kwietnia 2013, 12:01

Jeden z użytkowników forum serwisu ArsTechnica poinformował o wyłączeniu używanego przez siebie serwera. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że maszyna nie była wyłączana od ponad 16 lat. Na wykonanych przez użytkownika zdjęciach widzimy, że serwer pracował od 6030 dni. Uruchomiono go na platformie NetWare 3.12 z 1993 roku.


Twarzowy dostęp

25 czerwca 2014, 11:10

By raz na zawsze rozwiązać problem z hasłami dostępu (krótkie są łatwe do złamania, a długie trudno zapamiętać), naukowcy odwołali się do sposobu, w jaki nasz mózg rozpoznaje twarze. Efektem ich prac jest Facelock, czyli "Twarzowy zamek".


Poważna dziura w antywirusie ESET

25 czerwca 2015, 08:32

Tavis Ormandy, pracujący dla Google'a ekspert ds. bezpieczeństwa, odkrył poważny błąd w oprogramowaniu antywirusowym firmy ESET. Dziura w tzw. minifiltrze daje napastnikowi zdalny dostęp do systemu ofiary i pozwala na wykonanie w nim złośliwego kodu


W tych okularach nie poogląda się żadnego ekranu

8 czerwca 2016, 06:22

Dwudziestoośmioletni Chino Kim wynalazł okulary Screeners, które stają się matowe, ilekroć spojrzy się na ekran jakiegoś urządzenia. To jego sposób na walkę z uzależnieniem od współczesnych technologii.


Sikory reagują na utratę członka stada, zacieśniając kontakty

18 maja 2017, 05:17

Dzikie ptaki reagują na stratę członka stada, zwiększając liczbę oraz intensywność kontaktów z innymi osobnikami.


Jakub Świerk z projektem eDrop zwycięzcą II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE 2019

16 października 2019, 12:56

W miniony poniedziałek w Campusie Google, jury II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE – spośród finałowej 10-tki startupów, wyłoniło zwycięzcę – projekt eDrop Jakuba Świerka – inteligentny gadżet-urządzenie, które pomaga użytkownikom na co dzień korzystać z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny


Telewizja satelitarna w naszych domach – jak działa?

27 stycznia 2023, 14:06

Mimo coraz większej popularności serwisów streamingowych, wciąż wiele osób chętnie wykorzystuje systemy telewizji satelitarnej. Dla jednych jest to kwestia przyzwyczajenia i preferencji. Dla innych to jedyna opcja na dostęp do telewizji. Sygnał naziemny nie wszędzie jest odbierany, podczas gdy telewizja satelitarna nie ma z zasięgiem problemu. Jaka jest zasada jej działania? Co ją cechuje i jakie są jej zalety?


Rośnie sprzedaż gier i akcesoriów dla Xboksa 360

18 sierpnia 2006, 10:51

Microsoft potwierdził, że do końca bieżącego roku ma zamiar sprzedać 10 milionów konsoli Xbox 360, a do czerwca 2007 do rąk klientów ma trafić 13-15 milionów tego typu urządzeń. Firma poinformowała jednocześnie, że rośnie sprzedaż gier i akcesoriów dla jej najnowszej konsoli.


Unreal Tournament

Gry wideo korzystne dla wzroku

7 lutego 2007, 11:26

Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Rochester dowodzą, że gry FPS, czyli popularne "strzelaniny” w rodzaju Unreal Tournament, pozytywnie wpływają na przetwarzanie przez mózg sygnałów wizualnych.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy